تفاوت فریزر صندوقی و فریزر ایستاده

فرق فریزر صندوقی و فریزر ایستاده


5/5 - (1 امتیاز)

یخچال های فروشگاهی شامل فریزر صندوقی و فریزر ایستاده است که هر کدام نیز با توجه ساختاری که دارند در این مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای جلوگیری و فاسد شدن مواد غذایی از این یخچال ها استفاده می شود. در ادامه قصد داریم تفاوت فریزر صندوقی و فریزر ایستاده را بیان کنیم و در این رابطه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

با این حال بهتر است ابتدا شما را با این محصول و همچنین ویژگی های هر کدام آشنا کنیم و در ادامه نیز به شرح تفاوت بین این دو فریزر فروشگاهی بپردازیم.

فریزر ایستاده فروشگاهی
کاربرد فریزر ایستاده فروشگاهی

تفاوت فریزر صندوقی و فریزر ایستاده چیست؟

برخی از خریداران در زمان خرید این دو محصول دچار شک و تردید می شوند که کدام یک را باید خریداری کنند. با این حال دانستن تفاوت فریزر صندوقی و فریزر ایستاده این امکان را به آن ها می دهد که با دانستن تفاوت های بین این دو محصول با توجه به نیاز خود بتوانند فریزر مورد نظر را خریداری کنند.

اندازه و ابعاد فریزر

فریزرهای ایستاده با توجه به ظاهر ایستاده و عمودی شکلی که دارند فضای کمتری را در مکان مورد نظر اشغال می کنند. فریزرهای ایستاده به فضای کف کمتری نیاز دارند و در مکانی که فضای کوچک تری دارند، بسیار ایده آل هستند.

در مقابل فریزرهای صندوقی به دلیل ظاهری که دارند در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که فضای زیادی داشته باشد. از آنجایی که فریزر صندوقی کوتاه و پهن هستند، فضای بیشتری را نسبت به فریزرهای عمودی اشغال می کنند. از این رو، بسیار مهم است که مطمئن شوید فضای کافی دارید.

از طرف دیگر، فریزرهای ایستاده به فضای کف کمتری نیاز دارند. با این حال، درب فریزر عمودی باید فضای کافی برای باز شدن آزادانه داشته باشد. علاوه بر این، فریزر را نمی‌توان در کنار دیوار پشت آن قرار داد و همیشه باید حداقل یک اینچ بین آن و دیوار فاصله باشد.

دسترسی آسان از تفاوت فریزر صندوقی و فریزر ایستاده

فریزرهای عمودی به شما این امکان را می‌دهند که برخی از اقلام را در سطح چشم و در دسترس قرار دهید تا دسترسی آسان‌تر داشته باشید. همچنین برخلاف فریزرهای صندوقی نیازی به خم شدن روی این نوع فریزر برای دسترسی داشتن به مواد غذایی نیست.

تمیز کردن آسان

تمیز کردن فریزر یکی از موارد مهم برای حفظ کیفیت مواد غذایی است، با این حال فریزرهای عمودی به راحتی قابل تمیز شدن هستند.

مصرف انرژی برق

دیگر فرق فریزر صندوقی و ایستاده این است که فریزرهای صندوقی معمولاً درب محکم تری دارند و به دلیل نداشتن سیستم یخ زدایی خود، دما در آن ثابت می ماند. با این حال می توان بیان کرد که فریزرهای صندوقی نسبت به فریزرهای ایستاده انرژی کمتری مصرف می کنند.

اهمیت استفاده از فریزر صندوقی
اهمیت استفاده از فریزر صندوقی

بررسی ویژگی های فریزر ایستاده

انواع متنوعی از فریزرهای ایستاده و عمودی در بازار وجود دارد که هر کدام نیز دارای اندازه و ارتفاعی متفاوتی است که با توجه به نیاز خود می توانید هر کدام از این یخچال ها را خریداری کنید.

فریزر ایستاده شامل فریزر تک درب، دو درب و حتی سه درب نیز است. البته فریزرهای ایستاده دارای دو مدل تولید می شود که یکی از آن دارای درب فولاد ضد زنگ و دیگری نیز دارای درب شیشه ای است.

یخچال ایستاده آن هم با درب فولادی نسبت به ضربه مقاومت بیشتری دارد و در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم می باشد. با این وجود این مدل از یخچال ایستاده بیشتر مورد تقاضا است.

البته ویژگی مثبت یخچال ایستاده درب شیشه ای آن است که به خوبی محتویات درون آن مشخص است و می توان به راحتی مواد غذایی را انتخاب کرد.

بررسی ویژگی های فریزر صندوقی

فریزر صندوقی نیز یکی از یخچال های فروشگاهی است که در بسیاری از سوپرمارکت های کوچک و بزرگ، رستوران ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

البته انواع متنوعی از یخچال فروشگاهی در مدل های مختلف در بازار موجود است. با این حال اگر نسبت به این یخچال ها اطلاعات مشخصی در اختیار داشته باشید به راحتی می توانید فریزر مناسبی را انتخاب کنید.

سعی کنید که فریزر صندوقی را از بهترین برند آن تهیه کنید به این دلیل که کیفیت بالای آن موجب استفاده از آن در طولانی مدت می شود. از طرفی در زمان خرید آن به گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید فریزر صندوقی را انتخاب کنید.

در زمان خرید فریزر باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟

در زمان خرید فریزر عمودی و ایستاده ابتدا باید به تفاوت فریزر صندوقی و فریزر ایستاده توجه داشته باشید تا بتواند با توجه به آن فریزر مورد نظر را انتخاب کنید. در ابتدا بهتر است از فروشگاه های معتبر فریزر مورد نظر را انتخاب کنید و از همه مهم تر اینکه محصولی را که خریداری می کنید گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد.

بدنه فریزر نباید هیچگونه خط و خشی داشته باشد و از طرفی بدنه آن باید از جنس مقاوم با استحکام بالا باشد.

همچنین در زمان خرید فریزر صندوق دار ابتدا فریزری را انتخاب کنید که مخزن داشته باشد و در زمان آب شدن یخ و برفک مایعات بتوانند درون مخزن آن ذخیره شوند.

فریزر ایستاده فروشگاهی
کاربرد فریزر ایستاده فروشگاهی
سخن پایانی درباره تفاوت فریزر صندوقی و فریزر ایستاده

وقتی صحبت از فریزر می شود، فریزرهای ایستاده و فریزر صندوقی دو انتخاب اصلی برای سوپرمارکت های کوچک و بزرگ، فروشگاه ها و … هستند. با این حال بین این دو فریزر تفاوت های زیادی وجود دارد که دانستن هر کدام از این تفاوت ها به انتخاب هر کدام از آن در زمان خرید کمک بزرگی می کند.

فریزرهای ایستاده به دلیل عمودی بودن فریزرهای ایستاده نیز نامیده می شوند، در حالی که فریزرهای صندوقی افقی هستند. فریزرهای عمودی فضای ذخیره سازی بلندی را در اختیار شما قرار می دهند و فریزرهای صندوقی برای اقلام بزرگ یا نگهداری در فریزر عمیق گزینه عالی هستند.

سوالات متداول درباره تفاوت فریزر صندوقی و فریزر ایستاده

1.فریزر ایستاده بهتر است یا فریزر صندوقی؟

فریزرهای ایستاده یا عمودی برخی از اوقات گزینه بهتری برای خانواده های کوچک هستند زیرا معمولاً فضای کمتری را اشغال می کنند و سازماندهی آنها آسان تر است. با این حال این فریزر صندوقی، انعطاف پذیری بیشتری را هنگام نگهداری اقلام بزرگتر مانند بوقلمون یا گوشت کامل فراهم می کنند.

2.چه سایزی از فریزر را باید خرید؟

یک راه آسان برای تخمین اندازه فریزر مورد نیاز این است که با توجه به مکان مورد نظر در قرار دادن فریزر توجه داشته باشید. اگر فضای زیادی برای قرار دادن فریزر ندارید می توانید فریزر ایستاده را انتخاب کنید و اگر هم که فضای بیشتری دارید، می توانید به جای فریزر ایستاده، فریزر عمودی را انتخاب کنید.

3.کدام یک از فریزرها برق کمتری مصرف می کنند؟

فریزر عمودی دارای یک درب جلویی مانند یخچال و قفسه هایی است که امکان سازماندهی آسان مواد غذایی را فراهم می کند. در حالی که فریزر صندوقی به طور معمول به فضای کف بیشتری نیاز دارد، معمولاً انرژی کارآمدتری دارد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *