تفاوت یخچال ‌های ایستاده و یخچال ‌های صنعتی

تفاوت یخچال ‌های ایستاده و یخچال ‌های صنعتی


5/5 - (1 امتیاز)

یخچال‌ها از جمله مهم‌ترین وسایل سرمایشی هستند که هم در موارد تجاری و هم در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین انواع یخچال‌ها یخچال‌های صنعتی است که به دو دسته یخچال‌های ایستاده و یخچال‌های صنعتی خوابیده تقسیم بندی می‌شوند. اما موردی که ممکن است برای افراد زیادی چالش باشد، کسب اطلاع درباره تفاوت یخچال ‌های ایستاده و یخچال ‌های صنعتی است.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تفاوت این یخچال‌ها بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا شما بتوانید با دیدگاهی بهتر این تجهیزات کاربردی را برای شغل خود انتخاب فرمایید.

انواع یخچال صنعتی
انواع یخچال صنعتی

یخچال صنعتی چیست؟

پیش از آن که به بررسی تفاوت یخچال ‌های ایستاده و یخچال ‌های صنعتی بپردازیم، لازم است که یخچال‌های صنعتی را خدمت شما تعریف نماییم.

همان گونه که در بخش مقدمه این مطلب نیز اشاره کرده‌ایم، یخچال‌ها از جمله مهم‌ترین وسایل الکتریکی هستند که هم در مصارف خانگی و هم در مصارف تجاری کاربرد دارند. امروزه از انواع یخچال‌های صنعتی در مشاغل زیر استفاده می‌شود:

  • قنادی‌ها
  • سوپر مارکت‌ها
  • قصابی‌ها
  • رستوران‌ها
  • هتل‌ها و …

در واقع از یخچال به منظور جلوگیری از خراب شدن و فاسد شدن محصولات غذایی استفاده می‌شود.

اما باید به هنگام خرید آن‌ها برندهایی تهیه فرمایید که دیرتر دچار خرابی شوند. بعلاوه اگر یخچال و فریزر شما به تعمیرات و تعویض قطعات نیاز داشت، به سراغ افراد با تجربه بروید تا مشکلی برای یخچال شما به وجود نیاید.

به خاطر داشته باشید که این تجهیزات صنعتی یک سری قطعات خاص دارند که به تعمیر و نگهداری دائم نیاز خواهند داشت. از این رو تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها، نیازمند تخصص و مهارت بسیار بالایی می‌باشد.

عملکرد خاص یخچال های صنعتی

این یخچال‌ها عملکردی خاص دارند تا بدین ترتیب مواد غذایی فاسد شدنی برای مدت زمان بیشتری سالم و تازه بمانند و دچار فساد و خرابی نشوند. استفاده از یخچال‌های صنعتی در رستوران‌ها کاربرد بسیاری دارد به همین دلیل ممکن است این یخچال‌ها با نام یخچال‌های رستورانی در بازار شناخته شوند.

یخچال‌های صنعتی در انواع یخچال‌های ایستاده و یخچال‌های صنعتی خوابیده تقسیم بندی می‌شوند و شما باید بر اساس کار خود آن‌‍ ها را انتخاب کنید.

زیرا تفاوت یخچال ‌های ایستاده و یخچال ‌های صنعتی خوابیده بسیار است و این تفاوت بیشتر در خصوص ابعاد و اندازه می‌باشد. به همین دلیل است که شما باید با توجه به متراژ فضا و حجم کار خود، یخچال مناسب را انتخاب کنید.

یخچال ایستاده کاربردی
یخچال ایستاده کاربردی

مصرف برق یخچال‌های صنعتی

مصرف برق یخچال‌های صنعتی به چه صورت است؟ این سوال ممکن است برای بسیاری از شما به وجود بیاید. مصرف برق یخچال‌های صنعتی یکی از تفاوت‌های یخچال‌های خانگی و یخچال‌های ایستاده و یخچال‌های صنعتی خوابیده می‌باشد.

به صورت کلی باید اشاره داشت که یخچال و فریزر صنعتی مصرف انرژی بیشتری نسبت به انواع یخچال‌های خانگی دارند. به دلیل آنکه از اجزای بسیار خاصی مانند موارد زیر تشکیل شده است:

  • فن‌های خنک کننده
  • گرم کننده‌های ضد برفک
  • کمپرسورها و…

با این وجود نیز یخچال‌های صنعتی در مدل یخچال‌های ایستاده و یخچال‌های صنعتی خوابیده برای آشپزخانه‌های صنعتی بسیار با صرفه و مناسب بوده و البته ضامن حفظ کیفیت مواد غذایی هستند.

انواع یخچال‌های صنعتی

امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری، انواع مختلفی از یخچال‌های صنعتی طراحی و ساخته شده است و همین موضوع نیز سبب شده تا افراد به هنگام خرید این یخچال‌ها با سردرگمی مواجه گردند.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که یخچال‌های صنعتی تجهیزات مقرون به صرفه‌ای نیستند. بنابراین انتخاب اشتباه هزینه‌های هنگفتی را برای شما رقم خواهد زد.

لذا باید با انواع این یخچال‌ها و همچنین تفاوت یخچال ‌های ایستاده و یخچال ‌های صنعتی خوابیده آشنایی داشته باشید تا بتوانید تجهیزی مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

یخچال صنعتی خوابیده

یکی دیگر از انواع یخچال‌های صنعتی که در بازار موجود است، یخچال صنعتی خوابیده است. مهم‌ترین تفاوت یخچال ‌های ایستاده و یخچال ‌های صنعتی خوابیده در ظرفیت آن‌ها می‌باشد.

این یخچال‌ها را در فروشگاه‌ها، هایپر مارکت‌ها و … برای نگهداری بستنی، محصولات گوشتی و… کاربرد دارند. شایان ذکر است که یخچال‌های صنعتی خوابیده برخلاف مدل‌های خانگی ظرفیت و قدرت سرمایش بسیار بیشتری دارند.

یخچال‌های ایستاده

یخچال‌های ایستاده به یخچال‌های صنعتی عمودی نیز شهرت دارند و برای رستوران‌ها، کافه‌ها، قنادی‌ها و هر مکانی که نیاز است تا خوراکی‌ها در معرض دید مشتریان باشند، گزینه‌ای بسیار مناسب است.

این یخچال‌ها نیز خود ابعاد و اندازه‌های گوناگونی دارند و در مدل‌های تک درب، دو درب و … به بازار ارائه شده‌اند.

تفاوت یخچال‌ های ایستاده و یخچال ‌های صنعتی

حال که در خصوص فرق یخچال‌ های ایستاده و یخچال ‌های صنعتی اطلاعاتی را کسب کردید، باید به بررسی تفاوت یخچال‌ های ایستاده و یخچال‌ های صنعتی بپردازیم. از جمله تفاوت‌های بسیار مهم این دو یخچال به شرح زیر خواهد بود:

  • یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو یخچال، شکل ظاهری آنها می‌باشد. یخچال ایستاده به صورت عمودی و یخچال خوابیده به صورت افقی است.
  • یخچال‌های ایستاده برای مواردی کاربرد دارد که بتوان محصولات را در معرض دید قرار داد. این یخچال‌ها برای نگهداری از موادی مانند آبمیوه، شیرکاکائو، نوشابه و دلستر، انواع شیرینی و کیک و… مناسب است.
  • یخچال‌های خوابیده برای نگه داری انواع بستنی، مرغ، گوشت، ماهی، میگو و سبزیجات منجمد و… مناسب تر است و البته ظرفیت بالاتری نسبت به یخچال ایستاده دارد.
  • استفاده از یخچال‌های خوابیده بیشتر در فروشگاه‌های بزرگ مشاهده می‌شود. البته برخی از سوپر مارکت‌ها نیز برای نگهداری بستنی و… به این یخچال‌ها نیاز دارند.
  • ابعاد و اندازه یخچال افقی به صورتی است که برای فضاهای بزرگ کاربرد دارد اما یخچال ایستاده برای فضاهای محدود و کوچک نیز مناسب است.
  • از لحاظ عمق نیز یخچال‌های صنعتی خوابیده عمق بیشتری نسبت به یخچال‌های صنعتی ایستاده دارند. یخچال‌های ایستاده بیشتر برای نمایش محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قدرت سرمایش یخچال‌های صنعتی خوابیده نسبت به ایستاده بیشتر است. به همین دلیل از یخچال‌های صنعتی خوابیده بیشتر برای مواد غذایی که زود فاسد می‌شوند، مانند گوشت و … استفاده می‌گردد.
  • در واقع دسترسی به محصولات در یخچال‌های ایستاده راحت‌تر از یخچال‌های خوابیده است.
  • یخچال‌های خوابیده از لحاظ سیستم یخ زدایی خودکار و دستی نیز با یخچال‌های صنعتی ایستاده تفاوت دارند.
  • یخچال‌های صنعتی خوابیده به نسبت یخچال‌های صنعتی ایستاده سر و صدای کمتری دارند.
فرق یخچال ایستاده و صنعتی
فرق یخچال ایستاده و صنعتی
سخن پایانی درباره تفاوت یخچال ‌های ایستاده و یخچال‌ های صنعتی

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی تفاوت یخچال ‌های ایستاده و یخچال‌ های صنعتی خوابیده بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این یخچال‌ها و تهیه آن‌ها به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران در این خصوص مشورت فرمایید.

سوالات متداول در خصوص تفاوت یخچال ‌های ایستاده و صنعتی

1.انواع یخچال‌های صنعتی ایستاده چند نوع هستند؟

سه درب، دو درب و تک درب.

2.آیا استفاده از یخچال‌های صنعتی در مصارف صنعتی و تجاری مقرون به صرفه است؟

بله، یخچال های صنعتی عمدتاً به منظور به کارگیری در آشپزخانه های صنعتی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

3.انواع یخچال‌های صنعتی بر اساس کاربرد چند دسته هستند؟

یخچال های صنعتی همچون فریزر ایستاده دو درب، یخچال فروشگاهی، یخچال فروشگاهی بدون درب، فریزر ایستاده فروشگاهی، یخچال نوشیدنی، یخچال سوپرمارکتی و….

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *