اجرای یخچال های ویترینی به چه صورت باید باشد؟

چگونگی اجرای یخچال های ویترینی


Rate this post

قصد دارید یک یخچال ویترینی برای فروشگاه خود خریداری کنید و تمایل دارید بدانید اجرای یخچال های ویترینی به چه صورت باید باشد؟ همان طور که می دانید در فروشگاه ها و سوپر مارکت های مختلف از نمونه های گوناگونی از این یخچال ها استفاده می کنند.

یکی از به روز ترین و کاربردی ترین نمونه از این محصولات یخچال های ویترینی هستند که باید مطابق با اصول خاصی راه اندازی شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

نحوه اجرای یخچال ویترینی
نحوه اجرای یخچال ویترینی

اجرای یخچال های ویترینی به چه صورت باید باشد؟

برای آن که به سوال اجرای یخچال های ویترینی به چه صورت باید باشد؟ پاسخ دهیم، خوب است بدانید که این نمونه از یخچال ها بسیار کاربردی و پر طرفدار هستند.

این محصولات علاوه بر این که ظاهر بسیار شیک و لوکسی به فضای داخلی فروشگاه ها می دهند، در جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی نیز بسیار موثر هستند. در گذشته از انواع دیگر این یخچال ها استفاده می شد اما امروزه با توجه به بزرگ شدن فضای فروشگاهی از این نمونه از یخچال ها استفاده می کنند.

مشتری با کمک این محصول می تواند تنوع مواد غذایی موجود در فروشگاه را ببیند و به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشد. از این رو مقایسه، انتخاب و برداشتن مواد غذایی برای مشتریان بسیار راحت تر شده است. معمولا برای نگهداری انواع گوشت، شیرینی، لبنیات، ترشیجات و … از این نوع یخچال ها استفاده می کنند.

نحوه تنظیم درجه یخچال ویترینی

برای آن که به سوال اجرای یخچال های ویترینی به چه صورت باید باشد؟ پاسخ دهیم، باید با نحوه تنظیم درجه این نوع یخچال ها بیش تر آشنا شویم. برای این کار باید مراحل و اقدامات مختلفی انجام دهیم که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مطالعه دستورالعمل ها

قبل از روشن کردن دستگاه باید دفترچه راهنما را مطالعه کرده و دستورالعمل های تولید کننده را بخوانید. معمولا در هر یک از این یخچال ها یکسری دکمه وجود دارد که برای تنظیم دما مورد استفاده قرار می گیرند. در دفترچه راهنما نحوه استفاده از این دماها به طور کامل آموزش داده شده است.

  • تنظیم دما

حال با کمک دکمه ها و کنترلر های موجود در دستگاه، دما را تنظیم کنید. بهترین دما برای این نوع یخچال ها بین ۳ تا ۵ درجه سانتی گراد می باشد.

  • استفاده از ترمومتر

این وسیله یک دستگاه دیجیتال است که می تواند میزان دما را تشخیص دهد. برای این کار باید این وسیله را درون یخچال مورد نظر خود قرار داده و کمی صبر کنید تا دمای آن نمایش داده شود.

  • نظم دادن به محصولات

در زمان چیدمان مواد غذایی در این دستگاه باید دقت داشته باشید که این کار باید مطابق با اصول خاصی انجام گیرد. هوا باید بتواند در همه قسمت های فضای داخلی حرکت کرده و پخش شود.

مکان قرارگیری یخچال ویترینی
مکان قرارگیری یخچال ویترینی

مکان قرارگیری یخچال ویترینی

برای پاسخگویی به سوال اجرای یخچال های ویترینی به چه صورت باید باشد؟ باید بگوییم که قبل از روشن کردن این دستگاه باید مواردی را مد نظر داشته باشید که عبارت‌اند از:

  • دستگاه باید فاصله مناسبی از دیوار داشته باشد تا بتواند به درستی کار کند و طول عمر بالایی داشته باشد.
  • از طرفی سطح زیر آن باید کاملا صاف و یکنواخت باشد و شیب زیاد یا پستی و بلندی نداشته باشد.
  • این دستگاه باید تا جای ممکن در مکان خنکی قرار داده شود و هرگز آن را در کنار دستگاه های گرمازا قرار ندهید.
  • دقت داشته باشید که هیچ گونه لرزش و یا ارتعاشی در یخچال وجود نداشته باشد و کاملا ثابت باشد.
  • این دستگاه را در مکانی قرار دهید که کاملا در دسترس بوده و در معرض دید مشتریان قرار داشته باشد.
  • بر اساس نوع دستگاه مواد غذایی مناسبی درون آن نگهداری کنید و تا جای ممکن مواد غذایی را از هم تفکیک کنید.
  • اگر چند نمونه از این یخچال ها دارید می توانید هر نوع ماده غذایی را در یکی از این یخچال ها قرار داده و نگهداری کنید.

مزایای یخچال ویترینی

حال که متوجه چگونگی اجرای یخچال های ویترینی شدید، خوب است که با مزیت های استفاده از این نوع یخچال ها نیز بیش تر آشنا شویم. این محصولات مزایای زیادی دارند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • جا به جایی آسان

این محصولات دارای پایه های چرخ داری هستند که همین ویژگی سبب می شود تا جا به جا کردن آن ها بسیار ساده و راحت باشد.

  • قدرت خوب سرماسازی

موتور به کار رفته در این نوع یخچال ها بسیار پر قدرت هستند، همین امر سبب شده تا این محصولات قدرت سرماسازی بی نظیری داشته باشند و بتوانند مواد غذایی مختلف را برای مدت زمان طولانی در خود نگهداری کنند.

  • کاهش فضای مورد نیاز

این نوع یخچال ها در عین حال که ظرفیت و گنجایش بالایی دارند، فضای کمی را اشغال کرده و در ابعاد مناسبی ساخته می شوند.

  • در دسترس بودن

این نمونه از یخچال ها معمولا بدون درب هستند و همه مواد غذایی درون آن ها به راحتی قابل مشاهده است. از این رو در دسترس بوده و مشتری راحت تر می تواند مواد غذایی مورد نیاز خود را انتخاب کرده و خریداری نماید.

  • تنوع بالا

این نوع یخچال ها را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند. از طرفی ابعاد و اندازه های متفاوتی از این یخچال ها در بازار وجود دارند. نمونه های ایستاده، لبنیاتی، جزیره ای، بدون درب، قنادی و … از انواع مختلف این نوع یخچال ها به شمار می آیند.

مزایای خرید یخچال های ویترینی
مزایای خرید یخچال های ویترینی

راهنمای خرید یخچال ویترینی

پس از آن که متوجه شدید اجرای یخچال های ویترینی به چه صورت باید باشد؟ حال خوب است نکات لازم برای خرید این محصولات را نیز بشناسید. قبل از خرید بهتر است کمی راجع به این دستگاه ها تحقیق کرده و با برند های معروف و معتبر فعال در این زمینه آشنا شوید.

یک نمونه شناخته شده از این محصولات را انتخاب کرده و خریداری کنید. همچنین دقت داشته باشید که نمونه های تقلبی و بی کیفیت این محصولات هیچ گونه ارزش خریدی ندارند و فقط باید نمونه های اصلی را برای خرید انتخاب کنید.

برای خرید این محصولات به ابعاد و نوع آن ها توجه کنید و بر اساس نیاز خود نمونه مناسبی را خریداری کنید. برای این کار می توانید از فروشگاه های اینترنتی معتبری استفاده کنید که تنوع بالایی از این محصولات را فراهم کرده و در قیمت های بسیار مناسبی به مشتری ارائه می دهند.

کلام آخر در خصوص اجرای یخچال های ویترینی

در پاسخ به سوال اجرای یخچال های ویترینی به چه صورت باید باشد؟ گفتیم که برای این کار باید ابتدا دفترچه راهنمای محصول را با دقت بخوانید. با نحوه کارکرد دکمه های مختلف دستگاه آشنا شده و سپس آن را روشن نمایید.

دما را بین ۳ تا ۵ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و مرتب آن را چک کنید. قبل از روشن کرده این دستگاه باید مکان صاف و مناسبی برای دستگاه انتخاب کنید که از وسایل گرمازا به دور بوده و کمی از دیوار ها فاصله داشته باشد.

سوالات متداول برای اجرای یخچال های ویترینی

1.برای نگهداری کیک خامه ای در قنادی ها این یخچال ها باید چه دمایی داشته باشند؟

در این شرایط بتر است دمای یخچال را بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

2.میوه و سبزیجات باید در چه دمایی نگهداری شوند؟

این نوع از مواد غذایی را باید در دمای ۳.۵ تا ۶ درجه سانتی گراد نگهداری کنید تا از فاسد شدن آن جلوگیری شود.

3.محصولات گوشتی کنسرو شده را در چه دما هایی می توان نگهداری کرد؟

این مواد غذایی به دما حساس بوده و باید در محدوده دمایی ۲ تا ۵ درجه سانتی گراد نگهداری شوند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *