مقایسه یخچال فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود پُرتابل

مقایسه یخچال فروشگاهی های موتور مرکزی و پُرتابل


4/5 - (4 امتیاز)

یکی از تجهیزات سرمایشی بسیار کاربردی یخچال فروشگاهی است. تفاوتی ندارد که مالک یک فروشگاه بزرگ باشید یا یک سوپرمارکت کوچک، این یخچال ها یکی از آیتم های بسیار ضروری برای کسب و کار شما به شمار می‌روند. یخچال های موتور مرکزی و موتور سرخود دو نوع از یخچال های محبوب در این زمینه هستند. با مقایسه یخچال فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود پُرتابل می توانید اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست آورید.

هر کدام از مدل های این تجهیزات از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند که آشنایی با آن ها برای خریداران لازم است. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی یکی از تفاوت های این دو یخچال فروشگاهی پرطرفدار بپردازیم.

کاربرد یخچال موتور مرکزی و سرخود
کاربرد یخچال های موتور مرکزی و سرخود

مهم ترین تفاوت های یخچال فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود

محل نصب موتور یکی از مهم ترین موارد مقایسه یخچال فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود پُرتابل است. در یخچال موتور سرخود قسمت کوچکی از فضای بالایی یا پایینی به موتور اختصاص یافته است.

به نوعی می‌توان گفت موتور این مدل ها متصل به بدنه است. در مورد یخچال موتور مرکزی داستان فرق میکند. در این مدل، موتور در مکانی جدا از کابین قرار گرفته است.

میزان سر و صدا

همانطور که بیان کردیم موتور یخچال های فروشگاهی موتور مرکزی در فضایی مجزا از کابین واقع شده است. این موضوع باعث می شود که سر و صدای کمتری تولید کند. اما موتور یخچال های فروشگاهی موتور سرخود به علت قرارگیری در بدنه یخچال صدای بیشتری را ایجاد میکند.

نوع منبع انرژی

از دیگر تفاوت های یخچال فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود نوع منبع انرژی آن ها است. در مدل های موتور سرخود از برق تک فاز و در یخچال های موتور مرکزی از برق سه فاز استفاده می کنند.

یخچال موتور مرکزی فروشگاه
کاربرد یخچال موتور مرکزی فروشگاه

مکان استفاده

اگر بخواهیم یخچال های فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود (پُرتابل) را از لحاظ مکان استفاده با هم مقایسه کنیم مدل های موتور سرخود گزینه مناسب تری برای سوپرمارکت ها هستند.

این موضوع به این خاطر است که جا به جایی آن ها به سادگی انجام می شود. از یخچال های فروشگاهی موتور مرکزی به دلیل جدا بودن موتور از دستگاه در فروشگاه های بزرگ و هایپرمارکت ها استفاده می کنند. جا به جایی این مدل ها نسبت به نمونه های موتور سرخود سخت تر است.

هزینه راه اندازی

از دیگر موارد برای مقایسه یخچال فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود پُرتابل میتوان به هزینه راه اندازی آن ها اشاره کرد. یخچال های فروشگاهی موتور مرکزی هزینه راه اندازی بالاتری نسبت به مدل های پرتابل دارند.

دلیل این تفاوت این است که مدل های موتور مرکزی از کمپرسورهای قدرتمندتر و تابلو برق های پیچیده تری برخوردار هستند. از آن گذشته فاصله موتور تا کابین دستگاه و استفاده از کابل کشی باعث شده که هزینه های راه اندازی بالاتری داشته باشند.

راهنمای خرید یخچال فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود (پُرتابل)

درست است که این دو نوع یخچال فروشگاهی تفاوت های زیادی با هم دارند اما نکات خرید آن ها با یکدیگر یکسان است. در وهله اول باید به متراژ فضایی که در اختیار دارید توجه کنید تا بتوانید مدل مناسب را انتخاب نمایید.

اگر فضای فروشگاه شما بزرگ است محدودیتی برای خرید یخچال فروشگاهی موتور مرکزی ندارید در غیر این صورت بهتر است مدل موتور سرخود را انتخاب کنید.

توجه به اصالت قطعاتی که در ساخت یخچال به کار رفته اند از دیگر نکات با اهمیت است. اگر از قطعات اصل و درجه یک برای ساخت این یخچال ها استفاده شده باشد قطعا کارایی بهتری خواهند داشت. از آن گذشته طول عمر مفید آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

خرید یخچال موتور سرخود
خرید یخچال موتور سرخود برند معتبر

خرید از برند معتبر

تفاوتی ندارد که قصد خرید کدام مدل از این تجهیزات سرمایشی را دارید توجه به برند سازنده از اهمیت زیادی برخوردار است.

خرید از برندهای معتبر باعث می شود که بتوانید دستگاهی با کیفیت بسیار بالا را تهیه نمایید. خرید از برندهای نامعتبر تنها باعث به هدر رفتن هزینه های شما خواهد شد و دستگاه خریداری شده نمی تواند کارایی خوبی داشته باشد.

جمع بندی نهایی در خصوص مقایسه یخچال فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود پُرتابل

در این مطلب به بررسی تفاوت های یخچال فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود (پُرتابل) پرداختیم. هر دو مدل این یخچال های فروشگاهی مزایای خاص خود را دارند و این شما هستید که با در نظر گرفتن شرایط باید نوع مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

توصیه میکنیم در زمان خرید تجهیزات سرمایشی حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و پیش از خرید تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید.

اگر قصد خرید بهترین یخچال های فروشگاهی با مناسب ترین قیمت ها را دارید می توانید با ما تماس بگیرید. یخچال های فروشگاهی موتور مرکزی و موتور سرخود ارائه شده توسط تجهیز فرایند از کیفیتی فوق العاده برخوردار هستند و تا مدت ها برای شما کار خواهند کرد. رضایت مشتریان خود گواهی برای کیفیت بالای محصولات ما است.

سوالات متداول درباره تفاوت یخچال موتورمرکزی و موتور سرخود

1.آیا در زمان خرید این یخچال ها باید به متراژ فروشگاه توجه کنیم؟

بله، یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید این دو مدل یخچال فروشگاهی باید به آن توجه کنید متراژ مکان مورد نظر است. همانطور که در طول متن به این موضوع اشاره کردیم مدل های موتور مرکزی انتخاب مناسبی برای فروشگاه های کوچک نیستند و بهتر است برای فروشگاه های بزرگ و هایپر مارکت ها از آن ها استفاده کنید.

2.آیا یخچال فروشگاهی موتور سرخود طرح و رنگ‌بندی های متنوعی دارد؟

بله، یکی از ویژگی های مهم این یخچال ها این است که در طرح و رنگبندی های متفاوتی موجود هستند. شما عزیزان می توانید مطابق با سلیقه خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

3.جنس بدنه بیرونی این یخچال های فروشگاهی چیست؟

جنس بدنه این تجهیزات از استیل ضد زنگ است به همین دلیل در مقابل عوامل آسیب زننده محیطی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند.

4.برای حل مشکل سر و صدای یخچال های موتور مرکزی چه اقدامی میتوان انجام داد؟

برای از بین بردن سر و صدای این مدل یخچال های فروشگاهی عموما موتور آن ها را در مکان دیگری قرار می دهند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *